تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

به فروشگاه اینترنتی آینده روشن خوش آمدید. این فروشگاه مرجع مناسب جهت خرید و دانلود مقاله، تحقیق و کتابهای آموزشی و علمی بصورت آنلاین است.


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت

برچسب های مهم

آمار بازدید سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 4
  • بازدید دیروز : 37
  • بازدید کل : 128818

یک راز موفقیت


یک راز موفقیت

یک راز موفقیت

آموختن، یکی از ملزومات زندگی انسان است که هرکسی ناگزیر به تجربه آن می باشد. این مقوله از زمان کودکی تا پایان عمر در زندگی افراد نقش دارد و از اهمیت بسزایی برخوردار است.

آموزش در کنار پیشرفت علوم و تکنولوژی معنای مهم تری به خود می گیرد که همواره مورد توجه متخصصین، نخبگان و کارآفرینان بوده است.

توجه افراد خاص مانند نخبگان و کارآفرینان به آموزش حین فعالیت، به این دلیل است که آن ها معتقدند آموختن هر علمی در هر زمانی، تنها برای همان زمان مفید است و گذشت زمان، موجب کهنگی آگاهی و تخصص افراد می شود که لازم است فرد اطلاعات خود را افزایش دهد و به اصطلاح به روز نماید.

افراد موفق صرف داشتن مدرک را دلیل بر توانمند بودن کسی نمی دانند و براین باور خود استوارند که یک متخصص هنگامی که تحصیلاتش به پایان می رسد و گواهینامه پایان دوره اش را دریافت می کند درواقع یک متخصص آماتور است که باید هرچه سریعتر درگیر کار مربوط به تخصص اش شود تا طی آزمون و خطاهای متعدد علوم تئوری آموخته خود را در قالب پروژه های عملی تقویت و اشکال زدایی کند. این گونه است که می توان نواقص و ضعف های خود را شناخت و آن ها را برطرف کرد.

برای موفق شدن در هر زمینه کاری، علمی و پژوهشی لازم است:

- دررابطه با آن موضوع اطلاعات جامع و کاملی داشته باشیم.

- نحوه کاربرد آن را در کشورهای دیگر بررسی کنیم و از جزییات آن با خبر باشیم.

- روش های متفاوت انجام فعالیت مورد نظر را بیاموزیم(حتی اگر منسوخ شده باشد)

- تاریخچه و گذشته آن علم یا تخصص را بدانیم و همواره سعی کنیم تا افراد مشهور آن رشته و شیوه کار و خلاقیتشان را بشناسیم.

- اصطلاحات و واژگان تخصصی آن را به زبان بین المللی و مادری بیاموزیم و در زمان مناسب از آن بهره ببریم.

- با جدیت تلاش کنیم تا ابتکار، خلاقیت یا ایده ای نو در آن زمینه طراحی و ارایه دهیم.

- بهتر است برای این که بتوان به ایده و ابتکار جدیدی رسید، همیشه آینده آن علم یا تخصص را در ذهن تداعی کنیم و تصور نماییم که چه تغییرات و پیشرفت هایی ممکن است در آن زمینه رخ دهد، یا اینکه اشکال و ایراد های آن را یافته و در جهت رفع آن ها راه کارهایی بیابیم.

اما نکته مهم و اساسی موفقیت دایمی در زمینه کاری یا تحصیلی و علمی، این است که همواره اطلاعت به روز داشته باشیم و با آخرین شیوه های جدید آشنا شویم. علم و تکنولوژی با سرعت فوق العاده ای رو به پیشرفت است و بارها اتفاق افتاده که همین پیشرفت های برق آسا، روش و اطلاعات قبلی را منسوخ و اشتباه دانسته و روش نوینی را جایگزین آن نموده است.

لازم است که همیشه بدانیم چه اتفاقاتی در زمینه فعالیت های ما رخ می دهد و چه تغییراتی به وقوع می پیوندد، راز موفقیت در هر کاری این است که صادقانه با تمام قوا سعی کنیم فعالیت و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن (بدون بهانه تراشی) انجام دهیم و نسبت به آن تعصب و علاقه خاص داشته باشیم، هیچ گاه از آموختن تازه های آن خسته نشویم و هیچ گاه خود را در آن زمینه بهترین ندانیم. شاید رسیدن به این موضوع به دلایل مختلفی غیرممکن و رویایی به نظر بیاید اما باید به خاطر داشت که تمام افراد موفق و مشهور، همین غیرممکن ها را ممکن کرده اند که به اوج رسیده اند.

امیر دشتکیان

 

  انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 639

مطالب تصادفی

  • هفت گام طراحی زندگی موفق
  • 5 راهکار طلایی برای تغییر در زندگی و کار
  • راز موفقیت آنتونی رابینز
  • دستورات مدیتیشن
  • قانون جذب و کاربردهای آن
  • یک روش عالی برای ارتقای اعتماد به نفس و رفع استرس
  • یک راز موفقیت
  • هیچوقت صد در صد هیچ چیز را برملا نکنید
  • هیچوقت دلسرد نشوید، اتفاق‌های خوب زمان می‌برند
  • هنر گفتگوی کوتاه برای ایجاد ارتباط موثر