تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

به فروشگاه اینترنتی آینده روشن خوش آمدید. این فروشگاه مرجع مناسب جهت خرید و دانلود مقاله، تحقیق و کتابهای آموزشی و علمی بصورت آنلاین است.


اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دسته بندی سایت

برچسب های مهم

آمار بازدید سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 22
  • بازدید دیروز : 34
  • بازدید کل : 128898

روشهای شگفت انگیز برای افزایش قدرت یادگیری (3)


روشهای شگفت انگیز برای افزایش قدرت یادگیری (3)

روشهای شگفت انگیز برای افزایش قدرت یادگیری (3)

 

نکته 33: تندخوانی یاد بگیرید. با این روش می توانید در زمان کمتری میزان بیشتری مطلب بخوانید. و در عین حال قدرت درک مطلب شما نیز افزایش می یابد. دلیل آن این است که با تندخوانی شما به طور اتوماتیک دیگر ذهنتان منحرف نمی شود. تندخوانی حافظه شما را تقویت می کند.

نکته 34: اگر از من بپرسید فقط یک راز را در این مقاله با شما در میان بگذارم، این جمله است: "وقتی فکر کنید یک کار بخصوص ساده است، برایتان ساده خواهد شد". این جمله را هرچقدر می توانید تکرار کنید چون وقتی ملکه ذهنتان شود زندگیتان را تغییر می دهد. از همین لحظه سعی کنید در زندگی این جمله را به کار ببندید.

نکته 35: موقع درس خواندن یا کار کردن روی یک تکلیف سعی کنید طرزفکری شاد داشته باشید. وقتی شادتر هستید، باهوش تر و کارامدتر می شوید.

نکته 36: یاد گرفتن ایجاد طرز فکر مثبت و شاد به شما کمک می کند بتوانید چیزهای تازه یاد بگیرید. در این نکته تکنیک هایی برای ایجاد این نوع طرز فکر را برایتان عنوان می کنیم.

به زمانی در گذشته تان فکر کنید که واقعاً شاد و خوشحال بودید. هر چیزی می تواند باشد، جشن تولد سال گذشته تان یا آخرین باری که به گردش تقریحی رفتید. آن لحظات شاد را در ذهنتان مجسم کنید و خیلی زود سرشار از شادی و خوشبختی می شوید.

هدفتان این است که آن لحظات مثبت را دوباره به ذهنتان برگردانید و شاد شوید. بعد ازاینکه چند هفته اینکار را تمرین کردید دیگر نیازی به ادامه آن نیست. دیگر اتوماتیک وار هر زمان که خواستید می توانید ذهنی مثبت و شاد پیدا کنید.

وقتی به این درجه رسیدید، از این ذهن شاد قبل از شروع جلسه درستان استفاده کنید. امتحان کنید و نتایج بسیار عالی به دست خواهید آورد.

نکته 37: یک جلسه کوتاه تجسم سازی قبل از شروع درس خیلی می تواند کمکتان کند. در این نکته توضیح می دهیم که تجسم سازی چیست و چطور می توانید از آن به نفعتان استفاده کنید. شما می توانید از تجسم خلاق برای به دست آوردن هر آنچه که می خواهید ازجمله نمره های بهتر در مدرسه یا دانشگاه، قدرت یادگیری فوق العاده برای یاد گرفتن چیزهای جدید در کارتان یا هر چیز دیگری که دلتان بخواهد استفاده کنید.

تجسم سازی تکنیکی است که این روزها قهرمان های ورزشی، مدیران حرفه ای و پزشکان استفاده می کنند. این تکنیک کمک می کند که بتوانید از قدرت کامل ذهنتان استفاده کنید.

هیچکس نمی داند این تکنیک واقعاً چطور عمل میکند اما واقعیت این است که اگر از آن استفاده کنید حتماً نتیجه می گیرید.

قبل از اینکه جلوتر بروید از شما می خواهم که ذهنتان را باز کنید و همه بی اعتقادی ها را بیرون بریزید. اینکه تجسم فکری چطور عمل می کند یک راز است اما انجام آن و نتیجه گرفتن از آن حتی برای یک کودک 4 ساله خیلی ساده است. این پروسه را می توان فقط در دو کلمه خلاصه کرد. ریلکس کنید و تصویرسازی کنید. همین.

با ریلکس کردن منظور این است که برای تجسم باید بدنتان و ذهنتان را ریلکس کنید و با تصویر سازی منظور این است که باید تصویر آینده را آنطوری در چشم ذهنتان مجسم کنید که دوست دارید.

 

بعنوان مثال، اگر می خواهید وزنتان را پایین بیاورید، می توانید در چشم ذهنتان خودتان را با وزن نرمال مجسم کنید. می توانید تجسم کنید که در فعالیت های مختلف ورزشی شرکت می کنید.

اگر می خواهید قدرت یادگیری خود را بالا ببرید، می توانید تجسم کنید که در کلاس درس یا در کارتان خیلی خوب عمل می کنید. می توانید تجسم کنید که همرده هایتان شما را تحسین می کنند و دیگران برای مشورت پیش شما می آیند.

فکر کنم متوجه منظور شدید.

در تجسم فکری، توجه به چند نکته مهم است.

اول اینکه تجسم فکری زمان مناسب می طلبد. اگر قبل از خواب که در رختخواب خود دراز کشیده اید اینکار را انجام دهید نتیجه بیشتری می گیرید.

دوم اینکه شک و تردیدها را باید کنار بگذارید. این تمرین را هر شب قبل از خواب انجام دهید و خیلی زود متوجه تغییر خواهید شد.

سوم اینکه به این فکر نکنید که این چطور عمل می کند چون هیچکس نمی داند.

اگر دوست دارید در این زمینه بیشتر بدانید کتاب های زیادی در این رابطه وجود دارد که می توانید به آنها مراجعه کنید.

نکته 38: از موضوعات سخت فرار نکنید. اگر پیش زمینه ها را مطالعه نکرده باشید بعضی سرفصل ها ممکن است به نظرتان دشوار بیاید. اگر پیش زمینه ها را خوب بخوانید بخش های سخت خود به خود آسان می شود. اگر نمی توانید پیش زمینه ها را خودتان پیدا کنید از متخصص آن کمک بگیرید.

نکته 39: هیچوقت هیچ درس یا فصلی را رد نکنید. رد کردن و نادیده گرفتن بعضی سرفصل ها بعداً خیلی برایتان گران تمام می شود چون باعث می شود درس های آتی سخت تر شوند. و دیگر زمانی هم نخواهید داشت که برای خواندن آنها برگردید.

نکته 40: همه شبیه هم نیستند. کسانی هستند که با تصویر بهتر یاد می گیرند و کسانی دیگر هستند که از طریق حس شنوایی یا لامسه بهتر یاد می گیرند. به اینها کیفیات گفته می شود. کیفیات اصلی سه بخش هستند، بصری، شنیداری و لامسه. در این نکته به شما می گوییم که شناختن کیفیت خودتان چطور به یادگیری شما کمک میکند.

اگر کیفیت اصلی خود را خوب بشناسید خواهید توانست تلاش هایتان را طوری سازماندهی کنید که از این کیفیت بیشتری استفاده را بکنید.

یک تست کوچک برای شناخت کیفیت برایتان عنوان میکنیم. اگر الان از شما بپرسم که دیروز صبح ساعت حدوداً 7 چکار می کردید، احتمالاً چیزهای مختلفی به یادتان خواهد آمد. ببینید چند تصویر بصری به ذهنتان خطور کرد، چند صدا شنیدید و چه تجربه های حسی به خاطرتان می آید. اگر تصاویر بصری بیشتر از بقیه کیفیات بود شما فردی بصری هستید. اگر حافظه شما بیشتر با صداها شکل گرفته باشد شما فردی شنیداری هستید و اگر تجربیات لمسی بیشتر به خاطرتان بود در این کیفیت قوی تر هستید.

اگر کیفیت شنیداری شما قوی بود می توانید از ضبط کردن و گوش کردن به درس ها کمک بگیرید. همچنین با بحث کردن درمورد موضوع درس با دوستان یا استادتان می توانید خیلی خوب یاد بگیرید. اگر حافظه شما بیشتر بصری باشد می توانید از فیلم های آموزشی ویدئویی استفاده ببرید. و اگر کیفیت لمسی شما قوی تر باشد می توانید با کمک دست ها به یادگیری خود کمک کنید.

نکته 41: هیچوقت برای کمک گرفتن تردید نکنید. از معلمین، دوستان و همکلاسیانتان کمک بگیرید. با بحث کردن با دیگران می توانید بینش خود را نسبت به موضوع درس گسترش دهید.

نکته 42: کاملاً درگیر فرایند یادگیری شوید و از آن لذت ببرید. شما دلایل قابل توجهی برای یاد گرفتن دارید. این دلیل باید هدف خود شما باشد نه خانواده، همسر یا دوستانتان.

نکته 43: به نمودارها و تصویر و جداول کتاب ها خوب دقت کنید و از آنها ساده نگذرید. خیلی وقت ها نادیده گرفتن نمودارها باعث می شود درک موضوع برایتان غیرممکن شود. پس مراقب باشید مرتکب این اشتباه نشوید.

نکته 44: درصورت امکان نمودارها و جدول های خاص خودتان را در دفترچه تان برای هر درس رسم کنید. این فرایند یادگیری را برایتان ساده تر می کند و باعث می شود بیشتر درگیر شوید.

نکته 45: به موضوع علاقه مند باشید. برای علاقه مند شدن می توانید این کارها را بکنید. از زوایای مختلف به موضوع نگاه کنید. کتاب ها و مجلات مرتبط دیگر را مطالعه کنید. در جلسات، کنفرانس ها و سمینارهای مرتبط شرکت کنید.

نکته 46: تمرین یادگرفتن چیزهای جدید را همیشه ادامه دهید. هیچوقت حتی پس از اتمام دوران تحصیل دست از یاد گرفتن برندارید. اینکار باعث می شود مغزتان همیشه آماده و قوی بماند.

نکته 47: اطرافتان را با افرادی پر کنید که موفق تر و کارامدتر از شما هستند. وقت کمتری را با آدم هایی بگذرانید که توانایی های کمتری نسبت به شما دارند.

نکته 48: وقتی می خواهید یک موضوع جدید را برای یادگرفتن شروع کنید ممکن است گستردگی موضوع شما را بترساند. اما این ترس با ایجاد هدف های مشخص و تلاش برای دست یافتن به آنها از بین می رود.

در اینگونه مواقع این استراتژی به شما کمک خواهد کرد: فقط روی خود موضوع تمرکز کنید و به گستردگی آن فکر نکنید. هرچه زمان بگذرد آشنایی شما با موضوع بیشتر می شود و کم کم در آن استاد می شوید.

نتیجه گیری

فقط کافی است این روش های معجزه آسا را پله پله دنبال کنید تا با تغییراتی شگفت آور در زندگی خود مواجه شوید.

 

 

  انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 636

مطالب تصادفی

  • هفت گام طراحی زندگی موفق
  • 5 راهکار طلایی برای تغییر در زندگی و کار
  • راز موفقیت آنتونی رابینز
  • دستورات مدیتیشن
  • قانون جذب و کاربردهای آن
  • یک روش عالی برای ارتقای اعتماد به نفس و رفع استرس
  • یک راز موفقیت
  • هیچوقت صد در صد هیچ چیز را برملا نکنید
  • هیچوقت دلسرد نشوید، اتفاق‌های خوب زمان می‌برند
  • هنر گفتگوی کوتاه برای ایجاد ارتباط موثر